Honda VFR 800 X CrossRunner


Bir önceki VFR 800 X modelini es geçip 2015 için yenilenen modelin bu sayfalara girmesine ne sebep oldu? Ne değil de neler olarak bakarsak karşımıza çıkanlar,

tabii ki en başta Honda’nın ölümsüz VTEC V4 makinası
Led Farlar
Çekiş Kontrol
Yüksekliği Ayarlanabilir Sele
3cm Uzayan Süspansiyon Çalışma Mesafesi

Görünüm olarak 1200 CrossTourer’ın küçüğü denebilecek hale gelmesi bence artı puan olmuş. Genişleyen gidon ve adventure tarzı oturma pozisyonu sürüş konforunun arttığının garantisi. Her ne kadar motorun gücü 106hp olarak güncellenese de aslında önceki 800X Runner’da VTEC yoktu ve bu makinanın 2002-2009 yıllarındaki üretilen modeldeki gücü 104hp’ydi. 230kg (tahmini) civarında ağırlık ise hiç de az değil. Mühendislik harikası VTEC sistemi düşük devirlerde cimriliği, üst devirlerde performansı garanti kılıyor ve bu ağırlık ve 4 silindire rağmen ortalama tüketimin 6lt değerlerinde olmasını bekliyorum. Unutmadan, 230km/h üzeri hızlar çocuk oyuncağı!

Önde ve arkadaki 17″ jantları ve önde 120 arkada 180 genişliğindeki lastiklerinden anlaşılacağı üzere bu motor asfaltta gitsin diye yapılmış. Honda bir başka ipucunu da egzozun konumundan veriyor. Peki madem yine asfaltta gidecekti de Honda bu motorun boyunu neden yükseltti? Bana göre bir nedeni insanoğlunun her jenarasyonda daha da uzayan boyu. Buna bir de Kuzey Amerika pazarı eklenince (Önceki model bu coğrafyada satılmadı) motoru biraz daha cüsseli yapmak istemiş olabilirler. Kaldı ki “adventure” sınıfında motosiklet alan kullanıcılar pek de arazi sürüşleri yapmıyor, araziye girecek olanlar gerçek “cross” motosikletlere biniyor. Arazi için ağır ve hantal kalan önceki nesil örneklere bakınca talebin ve pazarın değişmesi çok normal.

Gösterge tablosuyla 2015 yılını yakalayan Xrunner 1200 Tourer modelinden aşırdığı HSTC (Honda Selectable Torque Control) çekiş kontrol sistemiyle de güncel. Tork gücünü iki farklı ayarda kullanıma izin veren sistem devreden çıkarılabiliyor da. 4 pistonlu kaliperler ve 310mm çapındaki diskleriyle ABS’yi birleştiren motosiklet güvenlik açısından yine iddialı. Konfora yönelik yeniliklerde ise, 5 kademeli elcik ısıtmalar (keşke elcik korumalar da olsaymış) kendiliğinden kapanan sinyaller ve 2 kademe yükseklik ayarı bulunan sele standart. Günümüz araçlarının standardı olan LED gündüz farlarının yanında her araçta bulamayacağınız LED farları ve stop lambasıyla görmeyi ve görünmeyi garantiliyor. (Beyaz ışık renginin kötü havalarda aydınlatma sıkıntısı çıkardığını düşünürsek sarı renkli sis farı gerekli bir donanım olabilir)

Çağa ayak uyduran tasarımı, milyonlarca adet üretimde düşük hata oranıyla ve uzun ömrüyle bilinen VTEC motoru, yükselen konfor çıtası ve Honda sürüş zevki garantisiyle özellikle en üst vergi diliminde kalan 1200 CrossTourer (1237cc) çizgilerini daha uygun fiyata sunan VFR 800 CrossRunner iddialı görünüyor.

Leave a comment