boşta gaz vermek-motoru ısıtmak


motosiklet aleminin tartışma konularının başında gelir bu başlıktakiler. ne zararı var, ne yararı var diye sorulur durulur. her kafadan da bir ses çıkar. ben size işin %100 doğrusu nedir onun cevabını  yazıyorum. buyrun, onno usta’ya saygılar.

motorların krank ve piston yapısı itibarı ile yük altında olmadıklarında, ani yüksek devir kullanımlarında, merkez kaç kuvveti nedeni ile piston kollarını dışarı atma eğilimindedir. Bu nedenle de yük altında olmayan motorlarda ani zarar oluşmaması için, halk arasında “anvale” tabir edilen, ani yüksek devir gaz vermelerden kaçınılmalıdır.

yük altında ise dengeli dağılımla çalışan motorda bu gibi tehlikeler öngörülen maksimum devirlerin aşılmaması halinde söz konusu değildir. aynı şekilde soğuk bir motora da ilk çalıştırmada motorun kendine özel jikle sistemi devredeyken, ek olarak yüksek devirde tutmak hem tam ısınmamış yağın dağılımında aksamalara, hem de motor içi aksamlarının gerekli çalışma ısısına ulaşmadıklarından yağ eksiltme , aşırı yakıt tüketimi gibi zararları vardır. Ayrıca yapılan araştırmalar sonucunda, aracın tüm aksamlarının birlikte ısınması gerekliliği, gerek yakıt tüketimi gerekse uzun ömür açısından faydalı bulunmuştur. Bu da aracın motorunun kendi jikle sistemi ile kısa bir süre çalıştıktan sonra yola çıkmakla mümkündür.

ohannes totonyan “onno usta” 23 mart 2009 tarihli yazısından alıntıdır.

şahsen, fazer’ın hararet göstergesinin ilk dilimi yanmadan yola çıkmıyorum. aşırı soğuklarda ise devir saatindeki dilim sönene kadar yürütmüyorum motorumu. tavsiye ederim.

yukarıda yazanlar, içten yanmalı motora sahip her araç için geçerlidir. sadece motosiklet olarak algılanmasın.

Leave a comment